Elkaar Energie Geven

Elkaar Energie Geven

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NUON
Bureau
FCB Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
130

Doelstelling

Elkaar Energie Geven. Met deze campagne wil Nuon laten zien dat zij samen met consumenten dingen kan veranderen. Nuon is hierbij niet de passieve toehoorder, maar de facilitator. Ze wil mensen inspireren om energie te besparen. De dialoog met de klant is van belang. Met 21 aan- en uitdagingen nodigt Nuon mensen uit om op een leuke manier, bewuster om te gaan met energie (en zo hun energierekening te verlagen).

Doelgroep

Consumenten

Concept

In de campagne staat de thematiek 'Elkaar Energie Geven' centraal. Want Nuon is meer dan alleen een leverancier van feitelijke energie.
De campagne is gebaseerd op het inzicht (altijd AAN staan): soms moet je eerst iets uit zetten om iets anders aan te zetten. Onder de vlag: AanUitdaging geeft Nuon mensen inspiratie hoe je door iets uit te zetten, energie bespaart, en een andere energie aan zet. Lampen uit! Romantiek aan!

Media- en middelenstrategie

Awareness: TVC en pre-rolls zetten het thema neer.
Print, radio, online, social, PR, advertorials, contentspecials, boomerangkaarten, e-nieuwsbrief, blogs en vlogs onderbouwen de propositie en activeren naar het activatie- en contentplatform nuonaanuit.nl.

Nuon laat zien wie zij is en geeft consumenten een platform om datzelfde te doen.
Elkaar Energie Geven. De campagne werd opgevolgd door een speciale kerst re-run waarbij de TVC een nieuwe addon kreeg: kerstgedachteAAN. Ook de overige middelen waren in de stijl van de decembermaand. De campagne werd verrijkt met een inspirerend filmpje met kerstgedachten van kinderen en ontroerende levensverhalen in het Algemeen Dagblad. Ruim 11 duizend mooie kerstgedachten werden via e-kerstkaarten gedeeld en terug te zien op het platform en via Facebook en Twitter.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken