Elk menz is er één

Menzis / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 86 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Menzis
Titel
Zorgverzekeringen
Bureau
N=5
Account
Anouk Zink, Merel Hoogendorp
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout, Mirte Stut
Opdrachtgever
Renée Wilke, Erwin Duursma, Géanda Prozée
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (regisseur: Michael Wong, producer: Saskia Kok)
Editor
Annelien van Wijngaarden
Muziek
GerardetJerome
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Tara Fallaux
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Menzis
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Creëer duurzaam onderscheid door te bewijzen dat Menzis niet alleen verzekeraar is maar vooral een belangenbehartiger in zorg, om daarmee een stevig fundament te leggen voor Menzis' aantrekkingskracht.

Doelgroep

Iedere Nederlander die werkelijk waarde hecht aan de kwaliteit van zorg. Mensen die goede zorg zien als een maatschappelijke verworvenheid die er gegarandeerd voor iedereen moet zijn.

Strategie/Concept

Zorgbemiddeling voor iedereen. Echt iedereen, ook als-ie niet verzekerd is bij Menzis. Met deze unieke claim bewijst Menzis echt een belangenbehartiger in zorg te zijn. Onderliggend fundament is de positieve NPS-score die Menzis krijgt als het actief bemiddelt in de zorg, waarmee juist bij niet-klanten een grote aantrekkingskracht voor Menzis wordt gerealiseerd. Creatief is dit in beeld gebracht met een ultieme feelgoodfilm waarin letterlijk bewezen wordt dat iedereen, echt iedereen, meegeniet van deze unieke zorgservice van Menzis. Iedereen zingt en danst op de zeer herkenbare Menzis-muziek 'Somewhere over the Rainbow', die speciaal voor de commercial live is gezongen door de hele cast van de film. Het concept is vertaald naar radio, waar de belofte van zorgbemiddeling voor iedereen, ook als-ie niet verzekerd is bij Menzis, concreet wordt ingevuld.

Media- en middelenstrategie

Door bewezen succes wordt tv ingezet om snel herkenning en TOM-bekendheid op te bouwen. Begin december aangevuld met radio om de bekendheid van de belofte verder te verhogen. Door gedurende november-december relatief continu aanwezig te zijn op tv wordt de SOV vastgehouden en daarmee de opgebouwde effectniveaus.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen