Elk menz is er één

Elk menz is er één

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Menzis
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
86

Doelstelling

Creëer duurzaam onderscheid door te bewijzen dat Menzis niet alleen verzekeraar is maar vooral een belangenbehartiger in zorg, om daarmee een stevig fundament te leggen voor Menzis' aantrekkingskracht.

Doelgroep

Iedere Nederlander die werkelijk waarde hecht aan de kwaliteit van zorg. Mensen die goede zorg zien als een maatschappelijke verworvenheid die er gegarandeerd voor iedereen moet zijn.

Concept

Zorgbemiddeling voor iedereen. Echt iedereen, ook als-ie niet verzekerd is bij Menzis. Met deze unieke claim bewijst Menzis echt een belangenbehartiger in zorg te zijn. Onderliggend fundament is de positieve NPS-score die Menzis krijgt als het actief bemiddelt in de zorg, waarmee juist bij niet-klanten een grote aantrekkingskracht voor Menzis wordt gerealiseerd. Creatief is dit in beeld gebracht met een ultieme feelgoodfilm waarin letterlijk bewezen wordt dat iedereen, echt iedereen, meegeniet van deze unieke zorgservice van Menzis. Iedereen zingt en danst op de zeer herkenbare Menzis-muziek 'Somewhere over the Rainbow', die speciaal voor de commercial live is gezongen door de hele cast van de film. Het concept is vertaald naar radio, waar de belofte van zorgbemiddeling voor iedereen, ook als-ie niet verzekerd is bij Menzis, concreet wordt ingevuld.

Media- en middelenstrategie

Door bewezen succes wordt tv ingezet om snel herkenning en TOM-bekendheid op te bouwen. Begin december aangevuld met radio om de bekendheid van de belofte verder te verhogen. Door gedurende november-december relatief continu aanwezig te zijn op tv wordt de SOV vastgehouden en daarmee de opgebouwde effectniveaus.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken