Elk menz is er één

Menzis / N=5 communicatie-adviesbureau

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 74 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Menzis
Titel
Zorgverzekeraar
Bureau
N=5 communicatie-adviesbureau
Account
Judith Lavalette, Barbara le Comte
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Charles van Santvoord
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace (regisseur: Johan Kramer)
Editor
Marc Bechtold
Muziek
You’ll never walk alone - Fred Waring and the Pennsylvanians
RTV-producer
Françoise Tanis
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Menzis
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5 communicatie-adviesbureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Menzis positioneren als de collectieve verzekeraar met aandacht voor het individu. Verder ondersteunen van de A-merk-reputatie die vorig jaar is opgebouwd.

Doelgroep

Primair: bestaande klanten en nieuwe klanten die kunnen intekenen op een collectieve verzekering van Menzis. Secundair: opinieleiders in de zorgsector.

Strategie/Concept

Het nieuwe zorgstelsel zorgt voor een toename van collectieve verzekeringen. Deze toename wordt met name ingegeven door het prijsvoordeel. Maar ook binnen een mantelcontract moet elk individu overtuigd worden van de aantrekkelijkheid om deel te nemen aan het collectief. Door Menzis te positioneren als dé collectieve zorgverzekeraar waar het individu centraal staat bouwt Menzis op natuurlijke wijze voort op de positionering die vorig jaar is ingezet. Ook bij de collectieve verzekering van Menzis staat de ‘menz’ centraal.

Media- en middelenstrategie

Televisie als absolute driver van bekendheid. De timing sluit aan bij het beslismoment in november en december. Naast het bereiken van het brede publiek is er ook gericht en selectief zendtijd ingekocht om de opinieleiders en beslissers te bereiken. Om de reclamebekendheid op te stuwen is radio ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen