ELK MENZ IS ER ÉÉN

Menzis zorg en inkomen / N=5

award
Winnaar 2008

Bekijk deze campagne op pagina 94 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Menzis zorg en inkomen
Titel
zorgverzekering
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout, Mirte Stut
Opdrachtgever
SJOUKJE FABER, ERWIN DUURSMA, GÉANDA BAKKER
Film/Productiemaatschappij
Lautomat, regisseur Michael Wong
Editor
Filip Malasek
Muziek
Somewhere over the rainbow - uitvoering Israel Kamakawiwo Ole
RTV-producer
Linda Kiphardt, Christ Bloemheuvel
Fotografie
Tara Fallaux
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Menzis zorg en inkomen
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Menzis’ maatschappelijke rol & sociale positie als belangenbehartiger claimen om te laten zien waar het merk inhoudelijk voor staat.

Doelgroep

Nederland breed, focus op gezinnen met kinderen & 55+.

Strategie/Concept

Met deze campagne zet Menzis een nieuwe stap. De eerste stap, de merkintroductie & uitrol met een eigen menselijk karakter & gevoel, is meer dan geslaagd. Menzis werd in korte tijd een van de meest bekende & vertrouwde Nederlandse zorgverzekeraars met een sterk sociaal karakter. Tijd om verder te gaan. Menzis bewijst nu op inhoudelijk vlak waar zij voor staat: goede zorg voor iedereen altijd, nu & toekomst, toegankelijk & bereikbaar houden. Iedereen díe zorg geven waar hij of zij recht op heeft. Menzis is veel meer een belangenbehartiger dan een verzekeraar. Maar hoe bewijs je dat geloofwaardig? Vanuit de thematiek ‘Elk Menz is er één’ wordt voortgebouwd op Menzis’ sociale gezicht, solidariteit & betrokkenheid. Nu niet met impactvolle beelden, de stem van RvB-voorzitter Roger van Boxtel en de herkenbare muziek ‘Somewhere over the rainbow’ alleen, maar ook met opvallende proposities voor iedereen: de Menz zelf of de Menz om mensen heen zoals kanker & thuiszorg. Vijf persoonlijke portretten (Brigitte, Ibrahim, Jet, Jan Willem & Rosalie) bewijzen Menzis’ relevantie. Creatief noemenswaardig: elke TVC begint gelijk, een levensecht straatbeeld maar waarin steeds gefocust wordt op een ander persoon. Zo ontstaat niet alleen een mooi portret maar krijgt Menzis ook weer een heel eigen gezicht. De reclameherinnering is ook nu weer veruit de hoogste in de markt.

Media- en middelenstrategie

Om Menzis’ A-merkstatus hoog te houden is een forse TV-inzet weer de primaire driver. Daarbij is dit voor Menzis bewezen succesvol voor de reclameherinnering, merkbekendheid & overweging. Radio dient om het TV-effect tussen de flights te versterken. Als aftrap zijn-eenmalig-alle vijf films in één reclameblok te zien. Daarna ligt de focus op drie portretten: Brigitte, Ibrahim & Jet. Jan Willem & Rosalie worden in 2009 ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen