ELK MENZ IS ER ÉÉN

ELK MENZ IS ER ÉÉN

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Menzis zorg en inkomen
Bureau
N=5
Jaar
2008
Paginanummer
94

Winnaar 2008

Doelstelling

Menzis’ maatschappelijke rol & sociale positie als belangenbehartiger claimen om te laten zien waar het merk inhoudelijk voor staat.

Doelgroep

Nederland breed, focus op gezinnen met kinderen & 55+.

Concept

Met deze campagne zet Menzis een nieuwe stap. De eerste stap, de merkintroductie & uitrol met een eigen menselijk karakter & gevoel, is meer dan geslaagd. Menzis werd in korte tijd een van de meest bekende & vertrouwde Nederlandse zorgverzekeraars met een sterk sociaal karakter. Tijd om verder te gaan. Menzis bewijst nu op inhoudelijk vlak waar zij voor staat: goede zorg voor iedereen altijd, nu & toekomst, toegankelijk & bereikbaar houden. Iedereen díe zorg geven waar hij of zij recht op heeft. Menzis is veel meer een belangenbehartiger dan een verzekeraar. Maar hoe bewijs je dat geloofwaardig? Vanuit de thematiek ‘Elk Menz is er één’ wordt voortgebouwd op Menzis’ sociale gezicht, solidariteit & betrokkenheid. Nu niet met impactvolle beelden, de stem van RvB-voorzitter Roger van Boxtel en de herkenbare muziek ‘Somewhere over the rainbow’ alleen, maar ook met opvallende proposities voor iedereen: de Menz zelf of de Menz om mensen heen zoals kanker & thuiszorg. Vijf persoonlijke portretten (Brigitte, Ibrahim, Jet, Jan Willem & Rosalie) bewijzen Menzis’ relevantie. Creatief noemenswaardig: elke TVC begint gelijk, een levensecht straatbeeld maar waarin steeds gefocust wordt op een ander persoon. Zo ontstaat niet alleen een mooi portret maar krijgt Menzis ook weer een heel eigen gezicht. De reclameherinnering is ook nu weer veruit de hoogste in de markt.

Media- en middelenstrategie

Om Menzis’ A-merkstatus hoog te houden is een forse TV-inzet weer de primaire driver. Daarbij is dit voor Menzis bewezen succesvol voor de reclameherinnering, merkbekendheid & overweging. Radio dient om het TV-effect tussen de flights te versterken. Als aftrap zijn-eenmalig-alle vijf films in één reclameblok te zien. Daarna ligt de focus op drie portretten: Brigitte, Ibrahim & Jet. Jan Willem & Rosalie worden in 2009 ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken