Elk kind verdient het om mee te doen.

Elk kind verdient het om mee te doen.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
JEUGDFONDS SPORT & CULTUUR
Bureau
Popcorn Stories
Jaar
2021
Paginanummer
288

Doelstelling

Omdat het om een fonds gaat, waren de beschikbare middelen minimaal. Het doel was dan ook met met een zo klein mogelijk budget zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Doelgroep

Alle mensen die gezinnen in armoede zouden kunnen helpen. Denk aan fondsen, partners, ambassadeurs, leraren, buurtsportcoaches en schuldhulpverleners.

Merkomschrijving

Jeugdfonds Sport & Cultuur is er voor gezinnen die te weinig geld hebben om hun kind aan sport of cultuur mee te laten doen. Voor deze kinderen betaalt Jeugdfonds Sport & Cultuur de contributie of het lesgeld.

Concept

De campagnevideo start met de droom van elke sporter: je staat op het hoogste podium en de beste sportcommentatoren van Nederland hebben het alleen maar over jóú. Helaas is de realiteit voor veel kinderen anders: zij sporten en spelen alleen. Dit contrast en het belang van samen sporten moesten vooral naar voren komen in de campagne.

Media- en middelenstrategie

Het idee was om de kracht van een sterke video te bundelen met die van de ambassadeurs van het JFSC, om op die manier zoveel mogelijk bereik te genereren. Dat lukte. Met alleen een klein startbudget (+/- €1000) werden vervolgens bijna 300.000 mensen bereikt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken