EK ACTIE M&M’S

EK ACTIE M&M’S

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Mars Nederland
Bureau
De Combinatie van Factoren, FHV BBDO, Players United B.V.
Jaar
2008
Paginanummer
261

Doelstelling

Creëren van substantiële merkimpact (top 3 EK premiums) en sales, door het merk M&M’s aan het grootste event van 2008, het EK Voetbal 2008, te linken dat perfect aansluit bij de M&M’s positionering: for friends and fun!

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen de 16 en 35 die naar het EK Voetbal 2008 kijken. Ze zijn “bezeten van de Oranjekoorts” en kijken de wedstrijden samen met hun vrienden.

Concept

M&M’s kleurt tijdelijk helemaal oranje. Dus als echte fan van het Nederlands elftal zet je oranje M&M’s op tafel. Maar zowel voetbal als M&M’s moet je niet al te serieus nemen. Daarom introduceert M&M’s het ultieme EK gadget: De PeanutBall. Een voetbal in de vorm van een pinda M&M die oncontroleerbaar is en daarom garant staat voor veel fun.

Media- en middelenstrategie

De PeanutBall is op de winkelvloer gratis weggegeven bij drie zakken oranje M&M’s. TV, outdoor, print, online, POS en PR zijn ingezet om de campagne te ondersteunen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken