EINDELIJK WEER EEN ECHTE VOLKSWAGEN. DE NIEUWE FOX.

EINDELIJK WEER EEN ECHTE VOLKSWAGEN. DE NIEUWE FOX.

Categorie
Durables
Adverteerder
PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
201

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Volkswagen Fox en positioneer de auto als een zeer voordelige propositie: een Volkswagen voor minder dan 10.000 euro.

Doelgroep

Primair: van beginnende autorijders tot gezinnen die een tweede auto zoeken. Maar secundair en minstens zo belangrijk: voor Volkswagen wordt alle productcommunicatie als merkcommunicatie gezien – en dat maakt heel Nederland tot doelgroep; zeker met de Fox als nieuw ‘instapmodel’ voor het merk.

Concept

De campagne speelt in op het feit dat werkelijk alles is gedaan (en gelaten) om de Fox bereikbaar te maken, tegen een prijs vanaf 9.995 euro. Dat inderdaad alles gedaan is om de prijs te drukken, mag blijken uit het feit dat de vormgeving van de campagne in 1,5 uur op de marketingafdeling van Pon ‘in elkaar is geplakt’.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de introducerende impact is de campagne gevoerd op outdoor; voor het bereik en voor de merkuitstraling ook op televisie, selectief ondersteund met dagblad.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken