EINDELIJK EEN STER IN HET SEGMENT

EINDELIJK EEN STER IN HET SEGMENT

Categorie
Durables
Adverteerder
MERCEDES-BENZ
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2005
Paginanummer
191

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Mercedes-Benz B-Klasse.

Doelgroep

Kostwinners van actieve gezinnen met jonge kinderen. Ze zijn tussen de 35 en 55 jaar oud, goed opgeleid en genieten een relatief hoog inkomen. Ze verdelen hun aandacht over een actief gezinsleven en een uitdagende baan.

Concept

In het B-Klasse segment tref je veel auto’s die letterlijk én figuurlijk gemaakt zijn voor gezinnen. Ruim, praktisch en voorzien van een sociaal karakter. Prima voor de ‘familiemens’, maar vaak ook een beetje ‘truttig’. Onze doelgroep is niet alleen maar familieman. Hun auto mag natuurlijk praktisch zijn, maar van een familieauto dromen ze niet. Wél van auto’s die sportief en mooi zijn. En een pittig karakter hebben. De B-Klasse is zo’n auto – eentje waarmee mensen je opmerken en waar je wél mee gezien wilt worden. En waar je familie ook vrolijk van wordt.

Media- en middelenstrategie

We wilden mensen zo dicht mogelijk bij de ervaring van autorijden bereiken. Dus als ze onderweg zijn, of net uitgestapt. Daarom hebben we een radiocampagne ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken