Eindebaasgesprek

Eindebaasgesprek

Categorie
Personeel
Adverteerder
BDO CampsObers Accountants & Adviseurs
Bureau
Reputation Company
Jaar
2007
Paginanummer
434

Doelstelling

Door middel van een ludieke campagne in contact komen met ervaren nieuwe medewerkers. Veel ervaren accountants en belastingadviseurs stappen uit de openbare dienstverlening. BDO wil duidelijk maken dat zij een aantrekkelijk alternatief is, waar je de ruimte krijgt om ondernemers te adviseren.

Doelgroep

Ervaren accountants, belastingadviseurs en consultants.

Concept

In oktober 2006 is BDO begonnen met haar campagne “Voor vrij ondernemen” ter vergroting van haar naamsbekendheid. Met “Voor vrij ondernemen” geeft BDO aan dat zij de missie heeft om ondernemers te helpen en te adviseren bij de lastige cijfers en regels. De campagne “Eindebaasgesprek” is een verdieping van de corporate campagne gericht op het arbeidspotentieel. De campagne spreekt ervaren adviseurs aan die hun huidige werkgever zat zijn en toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Echter, voordat zij het vak uitstappen moeten zij eerst bij BDO hun licht opsteken, omdat zij bij BDO wel Het “eindebaasgesprek” is gelanceerd in de periode dat de meeste werknemers hun eindejaarsgesprek voeren. Dit moment van reflectie is een uitstekende gelegenheid om BDO als potentiële werkgever onder de aandacht te brengen.

Media- en middelenstrategie

Zeer compacte campagne, gericht op activering van de doelgroep om op een zo laagdrempelige wijze persoonlijke gegevens achter te laten. De radio spots, die tijdens de spits zijn uitgezonden, waren gericht op SMS en webbezoek. Daarnaast zijn er veel doelgroepgerichte mailings verstuurd. Alle reacties zijn binnen 24 uur telefonisch, door de HR-afdeling benaderd. Hierdoor kon gerichte interactie opgang worden gebracht en zijn er sollicitatiegesprekken gepland. Middelen: E-mailing, Hardcopy mailings, SMS, Radio, Bannering, Advertenties, Free Publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken