EFTELING – SPROOKJES BESTAAN

EFTELING – SPROOKJES BESTAAN

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Efteling
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
543

Nominatie 2009

Doelstelling

Laat zien en voelen dat Efteling sprookjes tot leven brengt.

Doelgroep

Extended family: ouders, kinderen en hun grootouders.

Concept

Efteling staat als merk voor de wereld van sprookjes. Het Commercieel Idee ‘Geloof in sprookjes!’ houdt dan ook niet op bij het attractiepark. Als sprookjes - gekoppeld aan het Eftelingmerk en -aanbod - meer in hoofd en hart zitten, ontstaat meer verlangen naar al het aanbod van Efteling, inclusief parkbezoek. Het Creatief Idee, ‘Sprookjes Bestaan’, laat zien wat Efteling al niet met je doet: sprookjes zijn levensecht voor de geportretteerde families. Een nieuwe, authentieke visuele stijl benadrukt de kern van het merk.

Media- en middelenstrategie

Met diverse burstperiodes op TV is snel bereik opgebouwd binnen een brede doelgroep. Een sense-ofurgency werd gecreëerd middels tag-ons op TV en radiocommercials. Het idee Sprookjes Bestaan is gedurende het jaar verder geladen middels (lokale) activaties.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken