EFTELING – SPROOKJES BESTAAN

Efteling / TBWANEBOKO

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 543 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Efteling
Titel
Attractiepark
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Patritia Pahladsingh, Astrid Witteveen
Copy
Sander Volleman, Arjen de Jong
Art
Niels de Kuiper, Sung van den Berg
Strateeg
Wim Jan Zijlstra
Opdrachtgever
CARIN VAN BERKEL, ROSELLA VAN HAVER
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace, regie Sven Super
Muziek
Rene Merkelbach, the Ambassadors Sound
RTV-producer
Rosemarie Praaning, Kiek Beljaars
Illustraties
Buck New York
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Efteling
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Laat zien en voelen dat Efteling sprookjes tot leven brengt.

Doelgroep

Extended family: ouders, kinderen en hun grootouders.

Strategie/Concept

Efteling staat als merk voor de wereld van sprookjes. Het Commercieel Idee ‘Geloof in sprookjes!’ houdt dan ook niet op bij het attractiepark. Als sprookjes - gekoppeld aan het Eftelingmerk en -aanbod - meer in hoofd en hart zitten, ontstaat meer verlangen naar al het aanbod van Efteling, inclusief parkbezoek. Het Creatief Idee, ‘Sprookjes Bestaan’, laat zien wat Efteling al niet met je doet: sprookjes zijn levensecht voor de geportretteerde families. Een nieuwe, authentieke visuele stijl benadrukt de kern van het merk.

Media- en middelenstrategie

Met diverse burstperiodes op TV is snel bereik opgebouwd binnen een brede doelgroep. Een sense-ofurgency werd gecreëerd middels tag-ons op TV en radiocommercials. Het idee Sprookjes Bestaan is gedurende het jaar verder geladen middels (lokale) activaties.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen