Eerste mobiel

Eerste mobiel

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Jaar
2017
Paginanummer
116

Doelstelling

Kinderen krijgen steeds jonger hun eerste mobiel. Onderzoek wijst uit dat veel ouders vragen hebben over verantwoord gebruik. De campagne moet ouders helpen door onduidelijkheden en onzekerheden weg te nemen bij de eerste mobiel van hun kind.

Doelgroep

Ouders en hun kinderen tussen 8 en 12 jaar (de leeftijd waarop de meesten hun eerste mobiel krijgen).

Merkomschrijving

Als marktleider in telecom vindt KPN het belangrijk dat kinderen verantwoord leren omgaan met technologie.

Concept

Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?' is een (mobiele) website waarop ouders en kinderen 5 interactieve tests doen gebaseerd op de belangrijkste onderwerpen omtrent een eerste mobiel. Het spelen biedt inzichten, brengt een gesprek op gang en helpt om samen regels af te spreken over verantwoord gebruik.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd direct opgepikt op nationale televisie, radio en in kranten. Met pre-rolls, social media, branded content en webvertising bereikten we gericht de ouders. I.s.m. Nickelodeon is het tv-format 'Bart in de klas' ontwikkeld waarmee wij kinderen bereikten over de belangrijkste onderwerpen. De website blijft online en wordt in de toekomst door media ondersteund.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken