Eerste Hulp Campagne

Eerste Hulp Campagne

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Nederlandse Rode Kruis
Bureau
WWAV
Jaar
2010
Paginanummer
400

Nominatie 2010

Doelstelling

Het Nederlandse Rode Kruis maakt zich zorgen over de kennis van Eerste Hulp bij ongelukken onder de Nederlandse bevolking. Men wilde een campagne die het grote publiek daarvan bewust zou maken en de bereidheid om te helpen zou vergroten. Daarnaast moest de campagne het Nederlandse Rode Kruis neerzetten als autoriteit op het gebied van Eerste Hulp.

Doelgroep

Algemeen publiek van ca. 30 tot 50 jaar met een focus op jonge ouders (in verband met het grote aantal ongelukken met kinderen in en rond het huis).

Concept

In de campagne confronteren we het publiek met een aantal herkenbare dilemma's. Zo laten we bijvoorbeeld een huilend kind zien dat uit een fles schoonmaakmiddel heeft gedronken. De vraag daarbij luidt: 'Braken of drinken - Weet jij wat je moet doen?' Vervolgens worden mensen opgeroepen om online een Eerste Hulptest te doen en te kijken of ze weten wat ze moeten doen. Naar aanleiding van de uitkomst van de test (die over het algemeen zeer matig is!) krijgen bezoekers het advies om direct bij het Nederlandse Rode Kruis de Snelcursus Eerste Hulp aan te vragen.

Media- en middelenstrategie

De website staat centraal in de campagne. Hier kun je zelf je kennis van Eerste Hulp testen. Door middel van televisie, billboards, stoppers, banners en online social media (Twitter) worden mensen opgeroepen de website te bezoeken. En met succes: binnen vijf weken doen maar liefst 140.000 mensen de Eerste Hulptest! Extra (gratis) publiciteit wordt gerealiseerd met een onderzoek naar (het gebrek aan) kennis van Eerste Hulp. Aanvullend worden flyers met de zeven meest voorkomende ongevallen verspreid en er wordt een Eerste Hulp cursus gebouwd. Ook verschijnt er een speciale Eerste Hulp App.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken