De basis is intern gelegd. Tijdens presentaties en workshops met medewerkers is de nieuwe positionering toegelicht en is er uitgebreid gediscussieerd over eerlijkheid. Twee dagen voor de externe lancering van de campagne lag er op elk bureau een ‘eerlijk boekje’ waarin de uiteenlopende onderwerpen – cultuur, heden, verleden en toekomst – op een eerlijke manier zijn beschreven. Omdat het een nieuwe positionering betrof, is de externe campagne intensief en via diverse media geïntegreerd ingezet. De externe campagne startte met een landelijke advertentie in de grote Nederlandse dagbladen. Daarna volgde een onderscheidende tv-campagne waarin we op journalistieke manier op zoek gingen naar de eerlijke stem die bij AEGON past. In de commercials doen diverse mensen auditie om de stem van AEGON te worden waarbij ze steeds teksten voorlezen die aangeven waar AEGON eerlijk over is. Op deze manier wordt op een eerlijke manier de inhoudelijke positionering van AEGON gecommuniceerd. In de commercials en op banners worden Nederlanders gevraagd hun stem uit te brengen op de site www.eerlijkoveraegon.nl. Daar werd nogmaals de nieuwe positionering helder en duidelijk toegelicht. Op radio is de keuze voor de stem bekend gemaakt en is meteen de basis gelegd voor de vervolgcampagne. Daarnaast is de campagneboodschap verder uitgedragen in een outdoorcampagne.