Een verantwoorde lening betaalt zich terug.

Rabobank Nederland / True Ideas

Bekijk deze campagne op pagina 185 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Lenen
Bureau
True Ideas
Account
Jeroen Verdenius, Annemieke Min
Copy
Jeroen Ritsema, Taco Oosterbaan
Art
Jeroen Ritsema, Daan Koolstra
Strateeg
Jeroen Verdenius
Opdrachtgever
Rob Luters, Caroline Sosef
Film/Productiemaatschappij
Woodwork
Editor
Compositing: Justin Blyth, Marvin Koppejan
Muziek
Componist: Hans Zimmerman, Tune: Your so cool
RTV-producer
Annemieke Min
Fotografie
Ruud Hoornstra
Illustraties
Jasper Hesseling, Jeroen Peter
In samenwerking met
Woodwork. Balster van Duijn (regisseur), Jeff Beukema, Jasper Hesseling (3D animatie), Job Kraaieveld (DOP).
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van True Ideas
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

1. Stijging imago 2. Realiseren van 35.000 clicks op rabobank.nl/lenen 3. 2.000 directe aanvragen voor nieuwe leningen en 500 aanvragen voor oversluiters.

Doelgroep

1. Nieuwe leners 2. Oversluiters

Strategie/Concept

De transformatie van idee naar realiteit. De Rabobank heeft een duidelijk idee over lenen. Geen consumptief krediet verstrekken, maar geld lenen voor verantwoorde doeleinden. En altijd op voorwaarde dat dit in het financiële plaatje past van de aanvrager, nu en in de toekomst. In de vier films schetsen we letterlijk hoe de persoonlijke leendoelen transformeren van idee naar realiteit en horen we hoe de mentaliteit van de Rabobank over lenen door de karakters is beleefd. Het resultaat is een oprecht geholpen klant met financiële rust. Kortom, een verantwoorde lening betaalt zich terug.

Media- en middelenstrategie

Vier online films, diverse printuitingen, bannercampagne en POS materialen communiceren de mentaliteit in een relevant Umfeld. Daar waar de doelgroep zich oriënteert op een 'leendoel'.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen