Een uitgesproken auto verdient een uitgesproken campagne

Een uitgesproken auto verdient een uitgesproken campagne

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
CITROËN NEDERLAND
Bureau
Havas Boondoggle Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
392

Doelstelling

De Citroën C4 Cactus is een auto die men fantastisch vindt of juist verschrikkelijk en is dus een gewaagde aankoop. Met deze actie wilden we twijfelaars net dat duwtje in de rug geven om toch te kiezen voor een Citroën C4 Cactus.

Doelgroep

De particuliere autorijder die zich oriënteert op een nieuwe auto die net even anders is dan anders. Hij overweegt de Citroën C4 Cactus maar vreest wel wat de buren zullen zeggen over deze gewaagde keuze.

Concept

De Citroën C4 Cactus is een uitgesproken auto die zorgt voor uitgesproken reacties. Niet iedereen durft 'm aan. Daarom geeft Citroën als eerste automerk in Nederland 30 dagen bedenktijd. Een uitgesproken actie voor zo'n uitgesproken auto vraagt om een uitgesproken campagne. Dus die hebben we gemaakt. Een campagne waarbij uitspraken over de Citroën C4 Cactus op internet centraal staan.

Media- en middelenstrategie

TV add-ons, online video, radio, print en POS materiaal met uitgesproken reacties om de awareness te vergroten. Online advertising om extra meningen te genereren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken