Een slimmere wereld

Een slimmere wereld

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
IBM Nederland B.V.
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
46

Nominatie 2011

Doelstelling

We kunnen de wereld slimmer maken dankzij geautomatiseerde, verbonden en intelligente systemen. Vanuit die gedachte werkt IBM aan oplossingen voor o.a. verkeer, energie en veiligheid. Hoe krijg je deze 'Smarter Planet' visie voor het voetlicht zonder grote budgetten en massamedia?

Doelgroep

Primair: top bedrijfsleven en overheid. Secundair: IBMers.

Concept

Om een slimmere wereld te creëren moet je je onbevangen afvragen wat beter kan. En je niet beperken in je denken. Zoals kinderen: die stellen eerlijke vragen en komen met originele ideeën. We zochten kinderen met fantasie en filmden hun verrassende kijk op de wereld. Deze videoboodschappen gebruikten we om de doelgroep aan het denken te zetten.

Media- en middelenstrategie

We verwerkten de video's in een fysieke videomailing voor een gerichte groep naast getargete videobanners op LinkedIn, interne kanalen en andere social media. De video's linkten naar een site met voorbeelden van IBM oplossingen voor een slimmere wereld.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken