Een slimme ondernemer is nooit De Sjaak

Een slimme ondernemer is nooit De Sjaak

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Consument en Veiligheid
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2011
Paginanummer
396

Doelstelling

Verbeter de veiligheid van werknemers in branches met een hoog veiligheidsrisico door veilig werken bespreekbaar te maken.

Doelgroep

Werkgevers en managers in de bouw, installatie-, isolatie-, en onderhoudsbranche. Secundair werknemers in die branches en de brancheverenigingen.

Concept

In beroepen met een hoog veiligheidsrisico, zoals in de bouw, wordt er door de stoere cultuur niet snel over veiligheid gesproken. Met 'De Sjaak' doorbreken we deze gevaarlijke stilte. De natuurlijke, humoristische toon helpt de bazen om veiligheid een geaccepteerd gespreksonderwerp te maken. Omdat het ook hun taal is, spreken de werknemers elkaar vervolgens vaker aan op onveilig gedrag.

Media- en middelenstrategie

Werkgevers zijn vanuit de brancheorganisaties benaderd met een korte veiligheidsenquête. De respondenten kregen een Sjaak startpakket met materialen en instructies voor een campagne op hun werkvloer. Meer voorlichting en materialen zijn te vinden op de website werkveilig.nu. En Sjaak is aanwezig op vakbeurzen én in de vakpers.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken