Een regionale campagne met landelijke impact

Een regionale campagne met landelijke impact

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VITENS
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
258

Doelstelling

Bewustwording van de hoeveelheid drinkwater die we dagelijks gebruiken, zodat grotere bereidheid ontstaat er bewust mee om te gaan.

Doelgroep

Nederlanders in het voorzieningsgebied van Vitens (5,6 miljoen klanten).

Merkomschrijving

Vitens is een drinkwaterbedrijf strevend naar duurzaam watergebruik, nu en in de toekomst. Door klimaatverandering en toenemend waterverbruik is het meer dan ooit noodzakelijk dat we zorgvuldig omgaan met grondwaterbronnen en geen kostbaar drinkwater verspillen.

Concept

Nederlands kraanwater is een hoogwaardig product dat gedachteloos wordt gebruikt: mensen hebben geen idee dat ze dagelijks wel 120 liter zuiver drinkwater gebruiken. In de campagne zien we een volle literfles water als visual device om op tastbare maar lichtvoetige manier de kwaliteit én kwantiteit van waterverbruik in de badkamer, WC en tuin aan te kaarten, gekoppeld aan handige bespaartips.

Media- en middelenstrategie

Een lokale campagne, met nadruk op owned media: social media, website en het wagenpark. Aangevuld met advertorials in lokale pers en PR samen met provincies, Waterschappen en Waterbedrijf Groningen. De free publicity is enorm: de campagne wordt landelijk nieuws.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken