Novib is een tijd minder zichtbaar geweest, waardoor het ideaal wat wordt nagestreefd is weggezakt. De nieuwe naam (waarmee Novib haar bestaande internationale samenwerking wil bekrachtigen) en het 50-jarig bestaan bleken een geschikt moment om het nieuwe Oxfam Novib op de kaart te zetten. Er is gekozen voor een originele nieuwe vorm: dus geen kinderen in noodsituaties maar cabaret op het Nederlandse podium met Dolf Jansen en steeds wisselende cabaretiers in de hoofdrol. Door te kiezen voor deze vorm ontstond een herkenbare eigen setting waarin Oxfam Novib talloze onderwerpen kon behandelen van het 50-jarig bestaan tot de nieuwe naam, van het ideaal tot onderwijsprojecten. Een informatief concept met een populariserend kantje om niet alleen de huidige donateurs aan te spreken maar juist ook een nieuwe TVC Nieuwe naam, Dolf Jansen & Eric van Sauers – 40” Toneel. Jansen komt op. Applaus/gejoel. Flip-over bord met een doek erover. Op doek staat: De nieuwe naam van Novib. Jansen: bredere doelgroep.