Een komiek’s grootste nachtmerrie

Een komiek’s grootste nachtmerrie

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
FSHD
Bureau
Grey Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
264

Doelstelling

Maximale bekendheid en donaties

Doelgroep

breed publiek

Merkomschrijving

FSHD is een onbekende spierziekte die zich openbaart door verlies van gezichtsexpressie waardoor patiënten hun emoties niet kunnen overbrengen. Hierdoor raken ze in een isolement doordat ze zich niet begrepen voelen.

Concept

FSHD patiënten kunnen hun blijdschap moeilijk tonen, maar dat betekent niet dat ze hun gevoel voor humor verliezen. Hierop voortbordurend besluiten we de grootste nachtmerrie van een komiek uit te laten komen: een publiek dat niet reageert. We vullen de Goudse schouwburg - zonder medeweten van komiek Ronald Snijders - met FSHD patiënten met de opdracht niet te reageren op zijn grappen. Het effect hiervan op hem is pijnlijk voelbaar en als blijkt dat het om een stunt gaat voor FSHD is Ronald zichtbaar ontroerd.

Media- en middelenstrategie

Met een gering budget willen we middels een PR stunt maximaal bereik zien te realiseren. Ronald is geraakt door de campagne en besluit spontaan ambassadeur te worden. Hij zit bij diverse talkshows om aandacht voor FSHD te vragen en organiseert zelfs een aparte benefietshow in Carré. De campagnewebsite geeft informatie en faciliteert doneren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken