Een klein gebaar kan het verschil maken

Een klein gebaar kan het verschil maken

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT
Bureau
Open Now
Jaar
2021
Paginanummer
296

Doelstelling

Eenzaamheid bespreekbaar maken en omstanders aanzetten iets te doen tegen eenzaamheid wanneer je vermoedt dat iemand eenzaam is.

Doelgroep

Omstanders van eenzame ouderen (18+).

Merkomschrijving

Met het programma 'Eén tegen eenzaamheid' wil de overheid eenzaamheid onder ouderen verminderen.

Concept

Om omstanders te stimuleren actie te ondernemen richting ouderen die zich alleen voelen, wordt rond de feestdagen extra campagne gevoerd. We ontwikkelden een advertentie die zeer breed werd ingezet in magazines en kranten waarin het kleine gebaar letterlijk is toegepast. Als je vluchtig leest, zie je een algemene tekst van Carla Wiegers. Door iets beter te kijken, zie je dat haar verhaal minder oppervlakkig is dan je dacht. Een klein gebaar heeft bij haar het verschil gemaakt.

Media- en middelenstrategie

Omdat het oudere deel van de doelgroep actief gedrukte media leest (helemaal in december), kozen we voor een typische printadvertentie. Een uiting die wat meer tijd van de lezer vraagt maar met 'beter kijken', indruk weet te maken. De 1/1 advertentie is in alle landelijke dagbladen ingezet evenals in een groot aantal magazines.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken