Een kind laat je niet verdrinken

SAVE THE CHILDREN / FEL

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 385 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SAVE THE CHILDREN
Bureau
FEL
Account
Lucas Stalman
Copy
Ferry Bol, Tim Timmermans, Huub van Veenhuyzen
Art
Ferry Bol, Tim Timmermans, Huub van Veenhuyzen
Opdrachtgever
Angelique Walison, Sabine Copinga, Rik Goverde
Fotografie
Chris de Bode & Daniella van Bergen
In samenwerking met
Chapel media & Brouhaha
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAVE THE CHILDREN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FEL
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Maak met een activatie Nederland bekend met het reddingsschip van Save the Children dat vluchtelingen (waarvan 15% kinderen) redt van een verdrinkingsdood in de Middellandse Zee.

Doelgroep

Hogeropgeleiden met kinderen in hun omgeving (45+).

Strategie/Concept

Een kind laat je niet verdrinken, hier niet en daar niet. Daarom haalden we het probleem van de Middellandse Zee naar de wateren van Nederland en plaatsten we dummy's met een schreeuw om hulp op verschillende prominente plekken.

Media- en middelenstrategie

Het budget gaf geen ruimte voor betaalde media, vandaar dat we vol hebben ingezet op een guerrilla actie. Het doel? Free publicity. Vanwege de herkenbaarheid en de politieke lading kozen we voor Amsterdam en Den Haag als locaties. Waarna we het materiaal verspreidden onder een aantal vooraf geselecteerde media. De actie werd al snel opgepikt, zowel landelijk als lokaal. En mede door het NOS journaal, Pauw en GeenStijl startten we een landelijk gesprek over dit gevoelige onderwerp.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen