Een huis moet rust geven

Een huis moet rust geven

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
184

Nominatie 2010

Doelstelling

Klanten bevestigen in hun juiste keuze voor Rabobank als hypotheekverstrekker. En Rabobank daarmee positioneren als dé woon-/hypotheekbank die juist ook in onzekere tijden rust en zekerheid biedt.

Doelgroep

1) Bestaande (hypotheek)klanten van Rabobank. 2) Starters, doorstromers op de woningmarkt.

Concept

"Een huis moet rust geven." Dat is de gedachte. Dat is het idee. De economische crisis geeft veel onzekerheid. Ook rondom woningbezit. Onzekerheid over huizenprijzen, hypotheekrenteaftrek. Kan ik hier (later) nog wel blijven wonen? Wat als ik mijn baan kwijt raak? Of ik of mijn partner komt te overlijden? Onzekerheden die je juist bij een huis niet wilt hebben. Want als iets rust moet geven, is het wel je (t)huis. En die zekerheid, die rust, wil Rabobank haar klanten garanderen. Dat willen we met de campagne duidelijk maken. De campagne laat (tv en outdoor) mensen zien die het goed geregeld hebben en vertellen wat hun eigen thuis betekent. We brengen in feite het belang van een huis voor mensen in beeld, waaruit blijkt waarom een huis rust moet geven. Met radio, print en online toont de campagne een drietal oplossingen voor mogelijke onzekerheden. Te weten: 1) de Adviseur; onderhoudsgesprek. 2) Overlijdensrisicoverzekering; niet je huis moeten verkopen als jij of je partner komt te overlijden. 3) Rabo OpbouwHypotheek; sparen om later de hypotheek (deels) af te kunnen lossen zodat woonlasten ook dan betaalbaar zijn.

Media- en middelenstrategie

Tv en outdoor zijn ingezet voor bereik. Bovendien is de emotionele meerwaarde van tv erg passend voor deze boodschap. De overige middelen zijn ingezet om de oplossingen als bewijs te concretiseren. De lokale banken hebben naast POS-materiaal een pakket aan middelen gekregen om de campagne lokaal door te vertalen. Een bijzonder onderdeel van de campagne was een gepersonaliseerde webvideo waarmee het adviesapparaat bij lokale banken op spraakmakende wijze geïnformeerd is over de campagne in relatie tot de marketingvisie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken