Een Hollander ontdekt Friesland

Een Hollander ontdekt Friesland

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Friesland Bank
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2011
Paginanummer
78

Nominatie 2011

Doelstelling

Werven van klanten voor Friesland Bank binnen maar vooral ook buiten Friesland en herbevestigen van bestaande klanten in hun keuze voor Friesland Bank.

Doelgroep

Midden- en hoge inkomensgroepen, zowel binnen als buiten Friesland.

Concept

De consument heeft genoeg van bankjongens die vooral met hun eigen vermogen bezig zijn. Hij zoekt vertrouwen bij een bank die begrijpt dat je hard werkt voor je geld en die daar dus verstandig mee omgaat. Een eigenwijze, nuchtere, Friese bank die met beide benen op de grond staat. En wie kan dat beter uitdragen dan Jort Kelder, de onafhankelijke luis in de pels van de financiële wereld? Die bovendien al jaren echt klant is bij Friesland bank, juist vanwege die nuchtere standvastigheid? Door deze prototypische Zuidas yup op te voeren, zetten we het contrast met de nuchtere Friezen bovendien extra aan.

Media- en middelenstrategie

TV om het merk Friesland Bank nationaal neer te zetten, met activerende tag ons. Een combinatie van sterk op activatie gerichte radio en online advertising. Daarnaast IM's in landelijke dagbladen, eveneens gericht op activatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken