EEN GROOTSE BAAN

GVB / N=5

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 500 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
GVB
Titel
Werving buschauffeurs
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos
Copy
Paul Hillesum, Jeroen van der Sluis
Art
Paul Bakker
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
1BRIT WIJKNIET, CARLA WIT, BART VAN STEIN
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Fotografie
Tim Georgeson
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GVB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

GVB zoekt met deze campagne 150 nieuwe buschauffeurs. De campagne moet aansluiten bij de nieuwe merkpositionering van GVB ‘verbindt heel Amsterdam met heel Amsterdam’.

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen de 25 - 45 jaar uit Amsterdam en omgeving met minimaal LBO/VMBO-opleiding. Een busrijbewijs is niet vereist.

Strategie/Concept

Buschauffeur in Amsterdam is een aantrekkelijke baan die vraagt om een bijzondere combinatie van kwaliteiten. Naast het veilig besturen van groot materieel door de stad moet je ook goed met mensen kunnen omgaan, zelfstandig kunnen werken en werken volgens een strakke dienstregeling. Ervaring leert dat de aantrekkelijkheid van het vak hem zit in de vrijheid van het rijden op je ‘eigen’ bus in de grootste en drukste stad van Nederland. In de campagne zetten we deze elementen centraal met de oproep ‘ga voor een grootse baan’. Alle informatie over de arbeidsvoorwaarden, de sollicitatieprocedure en de specifieke eisen zijn te vinden op de speciale site www.gvb.nl/buschauffeur. Om de nieuwe merkpositionering kracht bij te zetten is er voor gekozen om de campagne te laten aansluiten bij de merkcampagne van GVB. In de merkcampagne maken we gebruik van een route-element uit de plattegrond van GVB. In deze arbeidsmarktcampagne kiezen we er voor om de chauffeur centraal te zetten en om het route-element uit de plattegrond symbool te laten staan voor die zaken die het vak van buschauffeur bij GVB aantrekkelijk maken.

Media- en middelenstrategie

We zoeken de doelgroep zo veel mogelijk op waarbij we gebruik maken van externe middelen en de eigen middelen van GVB zoals panelen in en rondom bus, tram en metro. Naast online advertenties op vacaturesites en print advertenties in Amsterdamse titels zijn flyers en h-a-h ingezet. Ook zijn er busstickerstickers bij de rijscholen van GVB ingezet. En natuurlijk is er de speciale website gvb.nl/buschauffeur met alle relevante informatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen