Buschauffeur in Amsterdam is een aantrekkelijke baan die vraagt om een bijzondere combinatie van kwaliteiten. Naast het veilig besturen van groot materieel door de stad moet je ook goed met mensen kunnen omgaan, zelfstandig kunnen werken en werken volgens een strakke dienstregeling. Ervaring leert dat de aantrekkelijkheid van het vak hem zit in de vrijheid van het rijden op je ‘eigen’ bus in de grootste en drukste stad van Nederland. In de campagne zetten we deze elementen centraal met de oproep ‘ga voor een grootse baan’. Alle informatie over de arbeidsvoorwaarden, de sollicitatieprocedure en de specifieke eisen zijn te vinden op de speciale site www.gvb.nl/buschauffeur. Om de nieuwe merkpositionering kracht bij te zetten is er voor gekozen om de campagne te laten aansluiten bij de merkcampagne van GVB. In de merkcampagne maken we gebruik van een route-element uit de plattegrond van GVB. In deze arbeidsmarktcampagne kiezen we er voor om de chauffeur centraal te zetten en om het route-element uit de plattegrond symbool te laten staan voor die zaken die het vak van buschauffeur bij GVB aantrekkelijk maken.