Een goed afscheid helpt je verder

YARDEN / de Clvb

Bekijk deze campagne op pagina 119 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
YARDEN
Titel
Uitvaartorganisatie
Bureau
de Clvb
Account
Alex van der Weide
Copy
Monique Gerritsen
Art
Robbert Jansen
Strateeg
Alex van der Weide
Opdrachtgever
Ilse de Cloe, Elise van Ee, Kim van Dorland
Fotografie
David Finato
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van YARDEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van de Clvb
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Het merk Yarden positioneren als dé afscheidsspecialist. Bouw aan associaties die dichter bij het emotionelere domein 'Afscheid' liggen dan bij het meer functionele 'Uitvaart'.

Doelgroep

Alg.: Mannen/vrouwen, 35 jaar en ouder, met een focus op 35 – 45 jaar. Domeinspecifiek: Koppelen het woord 'uitvaart' vooral aan de dienst zelf. Ervaren de kosten ervan daarom als relatief duur. Merkspecifiek: Weten dat Yarden iets doet met uitvaarten en/of de verzekering daarvan. Verder zien zij weinig verschil tussen Yarden en de overige spelers. Overige: Leden vereniging, interne medewerkers

Strategie/Concept

Vertaling van de positionering naar de tekst 'Een goed afscheid helpt je verder'. Visueel ondersteund met portretten van nabestaanden die vanuit een zwart/wit periode van rouw weer een beetje kleur krijgen in hun leven. Yarden's vaste stem Henriette Tol vertelt het authentieke merkverhaal richting interne en externe doelgroepen.

Media- en middelenstrategie

Radio, Outdoor, Print, Online. Reclame, PR, Event, Social

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen