In de thema-laag van de campagne introduceren we het belang van praten over geld. TV, social video, (Spotify) radio en een always on content-aanpak rond ‘Gezonde Geldgesprekken’ spelen hier de belangrijkste rol. In de activatie-laag zetten we conversation starters in op social en bieden we de gratis e-training ‘Praten Over Geld’, speciaal ontwikkeld i.s.m. Nibud. Zo helpen we het gesprek op gang en maken we een koppeling met de Inzicht-functies in de Rabo App. Naast social media spelen hier de eigen Rabo-kanalen een grote rol, incl. de Rabo App die maandelijks door miljoenen klanten gebruikt wordt. In de bewijsvoeringslaag laten we zien hoeveel mensen al gebruikmaken van de Inzicht-features in de Rabo App en laten we Rabo-medewerkers aan het woord die zelf actief bijdragen aan het oplossen van dit maatschappelijk probleem door bijvoorbeeld te helpen met schuldsanering via het initiatief Geldfit. Met de Wegwijzer, een korte check, helpen we tenslotte met het bepalen van de beste volgende stap. Zo wordt duidelijk dat we met elkaar daadwerkelijk het verschil kunnen maken en op welke manier Rabobank daar een stap extra voor zet.