Om de Ereburger een podium te geven, werd de innovatie geïntroduceerd met een videocampagne (op tv en via digitale kanalen) en een out of home-campagne met abri’s en posters door heel Nederland. Via de supermarkt was de burger met korting te proeven en ook in magazines (o.a. Linda, JAN) kreeg de Ereburger een podium met full-page advertenties. In deze uitingen stond het vakmanschap achter de burger en de ‘niet te onderscheiden (van vlees)-positie’ centraal (“Nieuw in het vakmanschap: de Ereburger”, “Onze nieuwe Ereburger is niet te onderscheiden”). Om de Ereburgers achter de Voedselrevolutie op een voetstuck te plaatsen, werden tien Ereburgers onderscheiden via een alternatieve Lintjesregen. Iedereen kon via de social media kanalen van De Vegetarische Slager potentiële Ereburgers nomineren. Een jury maakte de selectie en reikte de onderscheidingen uit aan de tien winnaars op de laatste werkdag voor de verjaardag van de koning, net als de reguliere Lintjesregen. Hun namen en initiatieven waren paginagroot te zien in de Telegraaf. Ook ontvingen ze een Ereburger-lintje en certificaat als eerbetoon, en werden ze getrakteerd op de vegan Ereburger. Een welverdiend podium voor Ereburgers met bijzondere verdiensten voor dier, mens en milieu – ere wie ere toekomt!