Een doodnormale zaak

STIVORO / Wefilm

Bekijk deze campagne op pagina 369 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
STIVORO
Bureau
Wefilm
Account
Bas Welling
Copy
Beer ten Kate
Art
Roel Welling, Laurine Verweijen, Martijn de Jong, Beer ten Kate
Opdrachtgever
Gerrit-Jan van Otterloo
Film/Productiemaatschappij
Wefilm
Fotografie
Regisseur: Beer ten Kate
In samenwerking met
DNA Company (projectbegeleiding), First (seeding)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STIVORO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Wefilm
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Nederlanders bewust maken van de werkwijze en misleiding van de tabaksindustrie.

Doelgroep

Alle Nederlanders.

Strategie/Concept

Er is gekozen de roker niet aan te spreken of de gevolgen te laten zien. Dat schrikt steeds minder af. De campagne brengt in beeld hoe de tabaksindustrie iedereen slachtoffer maakt en daarmee wegkomt. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat Nederlanders weten dat roken ongezond is, maar niet hoe ze misleid worden. Daarom is er gekozen een film te maken waarin iedereen op een vrimibo bij een tabaksfabrikant juist hardop de waarheid zegt. Want als je alle feiten hoort, besef je hoe absurd het is dat dit gewoon mag. Deze film is de eerste tabaksontmoedigende campagne in Nederland waarbij de schuld niet bij de roker, maar bij de industrie wordt gelegd. Op een pijnlijk satirische wijze.

Media- en middelenstrategie

In januari en februari 2017 als voorfilm in alle Nederlandse bioscopen. Organisch bereik i.s.m. diverse anti-rook partijen en seeding via First. Earned media aandacht in o.a. RTL Late Night, Tros Radar en de Correspondent.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen