Een confronterende goednieuwsshow

Een confronterende goednieuwsshow

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
EMMA KINDERZIEKENHUIS
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2017
Paginanummer
261

Winnaar 2017

Doelstelling

Bekendheid en sympathie creëren voor de neonatologie afdeling van het EMMA kinderziekenhuis om vervolgens geefbereidheid te verhogen voor de hoognodige verbouwing.

Doelgroep

Iedereen in de regio Groot-Amsterdam met een portemonnee en een hart.

Merkomschrijving

Het EMMA kinderziekenhuis is een vermaard kinderziekenhuis. Toch hebben heel veel mensen geen beeld wat er daar voor een buitengewone dingen gebeuren, zoals op de toonaangevende afdeling neonatologie.

Concept

Een confronterende goednieuwsshow'. Een indringende en tegelijkertijd vertederende campagne met premature patiëntjes van de IC in een heldenrol. De campagne viert de cruciale maar ook feestelijke overwinningen en mijlpaaltjes van de kleine diehards, want dat zijn het.

Media- en middelenstrategie

Mediastrategie draait om de visuele impact van de bewegende baby'tjes. De campagne moet direct kunnen worden stopgezet bij slecht nieuws. Daarom focus op digitale buitenreclame en online/social. Bij de aftrap worden er zelfs live beelden gestreamd. Dit brengt ons aan tafel bij RTL LateNight. Verzilvering door statiegeldautomaten bij AH om te bouwen tot couveuses.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken