Een bijzonder afscheid.

Een bijzonder afscheid.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
MONUTA
Bureau
N=5
Jaar
2017
Paginanummer
112

Doelstelling

De afgelopen jaren hebben concurrenten DELA en Yarden flink geïnvesteerd in hun merk. Deze campagne moet Monuta weer sterker op de kaart zetten en leiden tot hogere merkbekendheid (hogere top-of-mind awareness).

Doelgroep

Mensen in de laatste fase van hun leven, (potentieel) nabestaanden en mensen die een uitvaartverzekering willen afsluiten.

Merkomschrijving

De naam Monuta is afgeleid van de woorden 'mors janua vitae'. Dit betekent: de dood is de poort tot het leven. Monuta gelooft daarom dat de dood niet alleen maar zorgt voor verdriet. Een mooi en persoonlijk afscheid kan ook heel waardevol zijn. Uit ervaring weet het dat - met een beetje voorbereiding - een persoonlijk afscheid met een goed gevoel voor iedereen bereikbaar is.

Concept

Het afscheid nemen van dierbaren is iets waar we liever niet over nadenken. Het idee dat iemand er straks niet meer is, voelt als iets definitiefs, iets wat nooit meer terugkomt. Toch zullen bijzondere momenten die je samen tijdens het leven meemaakt altijd blijven voortleven. Denk aan een strandwandeling samen. Of een mooi diner. Momenten die je als nabestaande voor altijd in je hart zult meedragen. En waarvan je weet als persoon die komt te overlijden dat zo'n moment altijd in de gedachten van geliefden zal voortleven. Monuta wil mensen bewuster maken van het afscheid en hen hier op een laagdrempelige manier over laten nadenken. Zo zien we een aantal vrienden samen een echt mannenweekend beleven. Een dierbaar moment, zeker als blijkt dat een van de vrienden er later niet meer is. Deze gezamenlijke herinnering zorgt ervoor dat de groep eigenlijk altijd bij elkaar blijft. Ook op social zien we dit soort persoonlijke momenten terugkomen. Ook draagt Monuta met de campagne bij aan het praktisch voorbereiden op een bijzonder afscheid. Met een tool om je uitvaartwensen vast te leggen. En met een verzekering om het financieel mogelijk te maken.

Media- en middelenstrategie

Met een slimme mediastrategie wist Monuta voor het eerst in zijn geschiedenis concurrenten DELA en Yarden te overtreffen. Met selectieve inzet van tv gecombineerd met online video werd het merk stevig neergezet. Op social brachten echte verhalen het onderwerp nog dichterbij. Vervolgens maakten radio en bannering de rol van Monuta concreet met heldere USP's.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken