Een betere wereld voor onze kinderen

ING NEDERLAND / JWT Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 154 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
ING NEDERLAND
Titel
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Bureau
JWT Amsterdam
Account
Eveline Postma, Toprak Özturan
Copy
Ben Goedegebuur, Bas Korsten (ECD)
Art
Tjerk Jan Oord
Strateeg
Peter van Vendeloo
Opdrachtgever
Tjitske Benedictus, Eline Overkleeft, Marie-Louise Oster
Film/Productiemaatschappij
Pedri Animation
Muziek
Sound Circus, Kees Kroot en Edwin Schimscheimer
Illustraties
Clay!: Dimitri Versteegen, Pedri Animation: Thomas Hietbrink
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ING NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van JWT Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

ING is een bank die veel aandacht besteedt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, op het gebied van milieu maar vooral ook voor kinderen. Samen met UNICEF steunt ING onderwijsprojecten in Ethiopië, Nepal en Madagaskar. Hier in Nederland leert ING kinderen omgaan met geld, en met het Welpenpakket zorgt ING er in samenwerking met de KNVB voor dat kinderen kunnen voetballen met plezier. Dit rijke verhaal wil ING vertellen in een samenhangende film die veel informatie biedt, intensieve samenwerkingen laat zien en bewijst dat ING echt iets doet binnen maatschappelijk verantwoord ondernemen. En daarmee werkt aan de toekomst van ons allemaal.

Doelgroep

Alle Nederlanders, klanten en niet-klanten, die (te) weinig weten van wat ING doet op het gebied van goede doelen en duurzaamheid.

Strategie/Concept

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een zaak van doen en van echte betrokkenheid. Dat laten we zien door een bijzondere animatiefilm van een, bewegende versie van de 'ING MVO-wereldbol', gemaakt van gerecyclede ING-kantoorspullen. Hergebruik laat zien dat we het serieus nemen. Het verhaal vertelt op een 'kinderlijk' eenvoudige manier wat ING voor kinderen doet, waarbij elk thema onder de aandacht wordt gebracht: van de samenwerking met UNICEF tot aan Welpenvoetbal en kinderen leren omgaan met geld. Zo laat ING zien hoe dicht ze bij kinderen en de wereld staat.

Media- en middelenstrategie

De making-of was door de bijzondere vorm bijna net zo belangrijk als de film zelf. Overrompelend veel views met een hoge uitkijkratio kregen we voor de film en de making-of. Zodat ons hele verhaal binnen en buiten onze omgeving is verteld en nog steeds wordt verteld.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen