Een betere wereld voor onze kinderen

Een betere wereld voor onze kinderen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING NEDERLAND
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
154

Doelstelling

ING is een bank die veel aandacht besteedt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, op het gebied van milieu maar vooral ook voor kinderen. Samen met UNICEF steunt ING onderwijsprojecten in Ethiopië, Nepal en Madagaskar. Hier in Nederland leert ING kinderen omgaan met geld, en met het Welpenpakket zorgt ING er in samenwerking met de KNVB voor dat kinderen kunnen voetballen met plezier. Dit rijke verhaal wil ING vertellen in een samenhangende film die veel informatie biedt, intensieve samenwerkingen laat zien en bewijst dat ING echt iets doet binnen maatschappelijk verantwoord ondernemen. En daarmee werkt aan de toekomst van ons allemaal.

Doelgroep

Alle Nederlanders, klanten en niet-klanten, die (te) weinig weten van wat ING doet op het gebied van goede doelen en duurzaamheid.

Concept

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een zaak van doen en van echte betrokkenheid. Dat laten we zien door een bijzondere animatiefilm van een, bewegende versie van de 'ING MVO-wereldbol', gemaakt van gerecyclede ING-kantoorspullen. Hergebruik laat zien dat we het serieus nemen. Het verhaal vertelt op een 'kinderlijk' eenvoudige manier wat ING voor kinderen doet, waarbij elk thema onder de aandacht wordt gebracht: van de samenwerking met UNICEF tot aan Welpenvoetbal en kinderen leren omgaan met geld. Zo laat ING zien hoe dicht ze bij kinderen en de wereld staat.

Media- en middelenstrategie

De making-of was door de bijzondere vorm bijna net zo belangrijk als de film zelf. Overrompelend veel views met een hoge uitkijkratio kregen we voor de film en de making-of. Zodat ons hele verhaal binnen en buiten onze omgeving is verteld en nog steeds wordt verteld.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken