EEN BANK MET IDEEËN

Rabobank Nederland / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 348 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Leontien Twijnstra
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
STEFAN WINK, NIELS VAN DE VELDE, TOM VAN LAARHOVEN
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (Regisseur: Michael Wong)
Editor
Michael Horvers
Muziek
‘You’re so cool’, Hans Zimmer
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Peter Hebbing/Michael Wong, Ruud Hoornstra
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Mentaal marktleiderschap realiseren in de zakelijke markt en bij private banking-klanten en bevestigen in de retailmarkt.

Doelgroep

Heel Nederland, zowel zakelijk als particulier.

Strategie/Concept

Een bank met ideeën. Dat is het concept. Want na de kredietcrisis is Nederland op zoek naar leiders met nieuwe ideeën. De campagnes onder het thema ‘Een bank met ideeën’ moeten laten zien dat de Rabobank dit leiderschap oppakt. Het oeridee dat ten grondslag ligt aan alle ideeën van de Rabobank is het idee van de coöperatie. Het idee dat ieder individu zich kan ontwikkelen door samenwerking met anderen. Oftewel, samen sta je sterker. Het is de integrerende gedachte in een campagne over de kracht van de coöperatieve ideeën van de Rabobank. Ideeën die in elke deelcampagne concreet gemaakt worden via producten en diensten. Zo bewijst ‘Een bank met ideeën’ dat Rabobank niet zomaar een bank is, maar een bank is met ideeën die mensen echt verder brengen. Door klanten in visuele uitingen op een oranje stip te plaatsen, wordt herkenning opgebouwd en ook visueel gecommuniceerd dat het individu in alles centraal staat. De stip als voetstuk dat klanten verder brengt, is een directe verwijzing naar het logo. De herkenning en integratie worden verder versterkt door het gebruik van vaste elementen zoals authentieke klantcases, een herkenbare stem, vormentaal, grids en muziek. Ook de vaste constructie ‘Het idee is ...’ of ‘... Dat is het idee’ draagt bij aan de herkenning. Het resultaat: een multimediale geïntegreerde campagne.

Media- en middelenstrategie

Via tv, radio, print en outdoor worden de ideeën naar een breed publiek met emotie gecommuniceerd. Dit zijn geen abstracte, thematische boodschappen, maar meteen concrete ideeën waar klanten wat aan hebben. Online wordt verdieping gegeven aan de klantcases. De campagne vormt het platform voor een grote hoeveelheid uitingen van de lokale Rabobanken. Denk aan lokale marktbewerking, maar ook aan specifieke lokale sponsorprojecten.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen