Een aandeel in elkaar

Een aandeel in elkaar

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2014

Doelstelling

In een tijd met kritiek op financiële instellingen en de Rabobank is het noodzakelijk het vertrouwen te herstellen. Het doel van de campagne is een emotionele connectie te maken en het merk terug te brengen in de harten van de mensen.

Doelgroep

Klanten en prospects (zakelijk en particulier), medewerkers en de maatschappij.

Strategie/Concept

Het is de overtuiging van de Rabobank dat we samen meer bereiken dan alleen. Dit komt voort uit onze oorsprong als coöperatie. Elke dag werken we samen aan het versterken van de leef- en werkomgeving van klanten. De lokale banken spelen daarbij een centrale rol. We zijn trots op de mooie cases die dat oplevert, maar hebben dat nooit uitgedragen. Dat verandert nu: echte klantverhalen, bewijzen van onze overtuiging, zijn de basis van het concept. We tillen deze lokale verhalen naar landelijk niveau; we doen geen grote beloftes, maar geven inspirerende voorbeelden. Zo laten we zien wat in Helmond gebeurt, en vertellen het verhaal over bier uit Haarlem dat de wereld verovert. Je ziet wat mensen willen en bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt. Kortom: Een aandeel in elkaar

Media- en middelenstrategie

Om de emotionele connectie te maken is film het beste middel. Daarom starten we met een 80'' manifest op TV. Aangevuld met outdoor voor zichtbaarheid en frequentie. Radio en online advertising zijn ingezet voor het aanjagen van aandeelinelkaar.nl: daar krijgen lokale voorbeelden van Rabobankklanten en lokale banken een landelijk platform. Vanuit de lokale banken krijgt de campagne echt vleugels. 100 cases zijn aangedragen en worden in outdoor en online met content-targeting op basis van IP-adres op Facebook en MSN-network verspreid. Zodat heel Nederland kleurt met lokale bewijzen van 'een aandeel in elkaar'. Er is een interne 'aandeel in elkaar tour' ontwikkeld. Honderden medewerkers gaan samen naar klantprojecten en delen ervaringen. Zo wordt de overtuiging 'aandeel in elkaar' ook intern sterk beleefd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken