ECI Liefde voor Lezen

ECI Holding BV / ONLY

Bekijk deze campagne op pagina 468 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
ECI Holding BV
Titel
Boeken
Bureau
ONLY
Account
Mariska van Huis, Jozo Jozefzoon
Copy
Jeroen van der Sluis
Art
Lukas van de Ven
Strateeg
Marcel Rijkenberg
Opdrachtgever
Frank Tromp, Hubert de Koning
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
The Ambassadors
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Monique Neuteboom
In samenwerking met
Online: Qi, account Erik van der Bijl, Bastiaan ter Horst, copy Peep van der Molen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ECI Holding BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Bekendheid genereren voor het vernieuwde ECI, waar 'liefde voor lezen' centraal staat en waar je geen lid meer hoeft te zijn om boeken te kopen. Om een "hernieuwde" kennismaking van lezers met ECI te bereiken is een sterke verbetering van het imago een belangrijke voorwaarde voor succes.

Doelgroep

Iedereen die fan is van lezen.

Strategie/Concept

Als het gaat om de roots van ECI dan draait alles om lezen en inspiratie. Een van de doelen van het 'oude' clubmodel was dan ook om lezen toegankelijk en bereikbaar te maken voor iedereen. In een sterk veranderende markt is dat model voor een deel achterhaald. Vrijheid speelt een belangrijke rol en verplichtingen horen daar in eerste instantie niet bij. Nieuwe fans van lezen gaan vanzelf ontdekken wat de voordelen zijn om VIP (voorheen clublid) te worden van ECI.Met 'Liefde voor lezen' kiest ECI heel bewust voor een rol die het mogelijk maakt om onderscheidend te zijn t.o.v. andere (online) aanbieders. Zowel in de catalogus, online als in de ECI winkels.Om "liefde voor lezen" bekend te maken wordt gebruik gemaakt van het herkenbare gevoel dat je volledig kunt opgaan in een boek en de wereld om je heen volledig vergeet. Om top of mind te worden is dat in drie TV commercials op een 'droogkomische' manier tot uitdrukking gebracht. Via verschillende tag-ons worden de voordelen van het vernieuwde ECI duidelijk gemaakt.

Media- en middelenstrategie

Om mensen de beweging te laten maken naar ECI zijn top of mind en spontane bekendheid cruciaal. Televisie is daarom het hoofdmedium in de campagne. Daarnaast is de website vernieuwd ter versterking van de online aanwezigheid en activatie van deze campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen