ECI Liefde voor Lezen

ECI Liefde voor Lezen

Categorie
Retail
Adverteerder
ECI Holding BV
Bureau
ONLY
Jaar
2010
Paginanummer
468

Doelstelling

Bekendheid genereren voor het vernieuwde ECI, waar 'liefde voor lezen' centraal staat en waar je geen lid meer hoeft te zijn om boeken te kopen. Om een "hernieuwde" kennismaking van lezers met ECI te bereiken is een sterke verbetering van het imago een belangrijke voorwaarde voor succes.

Doelgroep

Iedereen die fan is van lezen.

Concept

Als het gaat om de roots van ECI dan draait alles om lezen en inspiratie. Een van de doelen van het 'oude' clubmodel was dan ook om lezen toegankelijk en bereikbaar te maken voor iedereen. In een sterk veranderende markt is dat model voor een deel achterhaald. Vrijheid speelt een belangrijke rol en verplichtingen horen daar in eerste instantie niet bij. Nieuwe fans van lezen gaan vanzelf ontdekken wat de voordelen zijn om VIP (voorheen clublid) te worden van ECI.Met 'Liefde voor lezen' kiest ECI heel bewust voor een rol die het mogelijk maakt om onderscheidend te zijn t.o.v. andere (online) aanbieders. Zowel in de catalogus, online als in de ECI winkels.Om "liefde voor lezen" bekend te maken wordt gebruik gemaakt van het herkenbare gevoel dat je volledig kunt opgaan in een boek en de wereld om je heen volledig vergeet. Om top of mind te worden is dat in drie TV commercials op een 'droogkomische' manier tot uitdrukking gebracht. Via verschillende tag-ons worden de voordelen van het vernieuwde ECI duidelijk gemaakt.

Media- en middelenstrategie

Om mensen de beweging te laten maken naar ECI zijn top of mind en spontane bekendheid cruciaal. Televisie is daarom het hoofdmedium in de campagne. Daarnaast is de website vernieuwd ter versterking van de online aanwezigheid en activatie van deze campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken