Echte antwoorden. Betere beslissingen.

Echte antwoorden. Betere beslissingen.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPMG Nederland
Bureau
BVH Groep
Jaar
2006
Paginanummer
108

Doelstelling

Primair: verbreding van het dienstverleningsprofiel. KPMG is naast een accountant ook een veelzijdig adviseur en leidend op uiteenlopende issues (thought leadership). KPMG wordt daarmee voor veel meer bedrijven en situaties een interessante adviseur. Op deze manier draagt communicatie bij aan het verkrijgen van sales leads.

Doelgroep

Bedrijfsleiding en financieel management van grote en middelgrote ondernemingen in Nederland.

Concept

Centraal staat het inzicht dat KPMG op vele actuele business issues een schat aan kennis in huis heeft. Door deze kennis actief te delen, stelt KPMG zijn cliënten in staat betere beslissingen te nemen. Daarom wordt in de campagne voor ieder issue unieke, relevante content aangeboden. Dat kan een nieuw KPMG-boek of een onderzoeksrapport zijn, maar ook een persoonlijk gesprek met een topspecialist, een exclusief seminar of een combinatie hiervan. Zo werkt de campagne altijd toe naar rechtstreeks contact. Voor ieder issue wordt een geïntegreerde (deel)campagne ontwikkeld, waarbij de afzonderlijke issues weer een geïntegreerd geheel vormen. Consistente stijl en vormgeving zorgen voor een sterk verbindend element en voor snelle herkenning van de afzender.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor een crossmediale strategie. De basisinzet bestaat uit advertenties in management- , vak- en dagbladen en topicspagina’s op de KPMG-website. Deze inzet wordt per issue aangevuld met meer specifieke middelen en media, nader afgestemd op het specifieke onderwerp en doelgroep zoals radio, webvertising, direct marketing, e-mail marketing (digitale nieuwsbrieven) en marketing PR. Diverse interne media worden gebruikt om de eigen organisatie te informeren en enthousiasmeren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken