Echt HEMA

Echt HEMA

Categorie
Retail
Adverteerder
HEMA
Bureau
Alfred International
Jaar
2019
Paginanummer
282

Nominatie 2019

Doelstelling

Verbeter de value-for-money perceptie van HEMA.

Doelgroep

De manager (m/v) van een gezin met kinderen.

Merkomschrijving

HEMA is in Nederland een sterk en geliefd merk. Maar als voordeelmerk voor alledaagse artikelen wordt HEMA van alle kanten beconcurreerd. In dat concurrentieveld is het herkenbare en onderscheidende van HEMA een beetje ondergesneeuwd. Anderen bedreigen de sterke value-for-money-perceptie van HEMA. Terwijl HEMA heel veel goede dingen doet, alleen weten te weinig mensen dat.

Concept

Qua value-for-money-perceptie wint HEMA het niet als we alleen focussen op de money, op prijs. We moeten duidelijk maken waarom onze producten die goede HEMA-prijs dubbel en dwars waard zijn: de value vergroten. Daarom gaan we het merk op twee manieren versterken. Ten eerste door de (onbekende) goede verhalen rond onze producten te vertellen. Zo weet vrijwel niemand dat 100% van ons katoen duurzaam is. En te weinig mensen beseffen dat we bijna alles zelf bedenken of ontwerpen. Het tweede waardeverhogende aspect is een herkenbare, frisse look-and-feel voor het merk. De bestaande witte stijl met rode prijzen maakt plaats voor een kwalitatieve, kleurrijke stijl die voortvloeit uit het iconische HEMA-vierkant.

Media- en middelenstrategie

Die nieuwe look-and-feel passen we consistent toe in de hele funnel. Via TV kunnen we heel Nederland bereiken met verhalen over wat HEMA-producten zo goed maakt. Online video wordt ingezet voor extra bereik in jongere doelgroepen. Specifieke online en social video's zorgen voor verdieping van het verhaal, waarin we meer over één specifiek product of categorie vertellen. In het digitale domein zorgen social advertising en videobumpers in de kleurrijke stijl met de vierkanten voor herkenbare koopsignalen. De key visual van iedere campagne vertalen we voor maximale merkherkenning en transfer naar koopgedrag door naar brochurecovers, etalages en de website. Tenslotte worden hero-producten extra in de spotlight gezet door de hele winkel heen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken