Eau de Zwitsal

Eau de Zwitsal

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Zwitsal
Bureau
LBi Lost Boys
Jaar
2010
Paginanummer
284

Nominatie 2010

Doelstelling

Introduceer het nieuwe geurtje Eau de Zwitsal op Hyves: dé plek waar Zwitsalfans al tijden om een Zwitsalparfum vroegen.

Doelgroep

Zwitsal richt zich op een compleet nieuwe doelgroep: niet alleen moeders, maar óók tieners die Zwitsalfan zijn.

Concept

We kozen niet voor een bekend gezicht (zoals veel parfummerken doen) maar we lieten de Zwitsalfans zélf de hoofdrol spelen. Als dank voor het bedenken van het product, maakten Hyvers kans om het geurtje als allereerste in huis te hebben. Eén maand voordat het geurtje in de schappen lag. De campagne werkte als een online fotoshoot, waarin fans vier poses moesten aannemen. De fotoreeks werd verwerkt als printadvertenties en verscheen automatisch op je profielpagina en in je fotogalerie. Met deze campagne maakten we óók in een categorie die draait om verleiding onze merkbelofte ‘we weten hoe ’t voelt’ waar.

Media- en middelenstrategie

De geboden exclusiviteit op Hyves leverde een enorme stroom aan content en free publicity op. Wegens enorm succes was en is Eau de Zwitsal niet aan te slepen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken