EA Sports FIFA 19 – #FIFA19VILLA

EA Sports FIFA 19 – #FIFA19VILLA

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ELECTRONIC ARTS
Bureau
Vertigo 6 BV
Jaar
2018
Paginanummer
411

Nominatie 2018

Doelstelling

FIFA 19 lanceren als de grootste entertainment-release van het jaar en de resultaten van voorgaande FIFA-lanceringen overtreffen.

Doelgroep

Jongens en meiden tussen de 6 en 18 en (millennial) mannen tussen de 19 en 38 jaar.

Merkomschrijving

EA Sports FIFA is 's werelds bekendste voetbalgame en wordt jaarlijks door miljoenen fans wereldwijd gespeeld. De serie bestaat al sinds '93.

Concept

Voor de lancering van FIFA 19 toverden we een luxe vrijstaand landhuis om tot de #FIFA19VILLA: een exclusief launch-event voor genodigden. De #FIFA19VILLA werd in vier dagen bezocht door 450 profvoetballers, rappers, YouTubers, streamers, esporters en andere VIPs & BN'ers die vanuit de villa content deelden op hun eigen social media. Ook diende de #FIFA19VILLA als decor voor de Top Notch Battle waarin populaire artiesten als Ronnie Flex, Jonna Fraser en Broederliefde in een YouTube-serie uitmaakten wie de ultieme FIFA 19-kampioen is.

Media- en middelenstrategie

Jongeren zijn via traditionele media bijna niet meer te bereiken. Met de #FIFA19VILLA creëerden we een event dat influencers niet wilden missen en waar ze FIFA 19-content maakten en deelden op Instagram, Facebook en YouTube.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken