Duyvis Why Nut 2.0

Duyvis Why Nut 2.0

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
DUYVIS - PEPSICO NEDERLAND
Bureau
DDB Unlimited
Jaar
2021
Paginanummer
240

Nominatie 2021

Doelstelling

Verhoog de merkbekendheid van Duyvis en zet onze expertise in Borrel- en Tijgernootjes (coated nuts) weer volop in de etalage om de verkoop te boosten en als tegengeluid voor de hoge druk van private label merken.

Doelgroep

Iedere Nederlander, maar in het bijzonder de Second Lifers (45+), die, nu hun kinderen ouder zijn en zelf weer wat meer speelruimte krijgen, aan hun tweede leven beginnen. Daarnaast werd er extra gefocust op een jongere doelgroep (<45) met het oog op de toekomst.

Merkomschrijving

Duyvis, het beroemdste notenmerk van Nederland, staat al sinds jaar en dag voor onbezorgde lol en spontaan plezier.

Concept

Duyvis is dé koning van de Borrelnootjes®. Om onze #1 positie in coated nuts te benadrukken maken we gebruik van ons roemruchte verleden. We introduceren opnieuw een ambassadeur als Duyvis expert, die perfect past bij de rol (en de lol) van het merk. En tegelijkertijd de basis is van een opvallende en onderscheidende campagne: Ruben van der Meer. Omarmd door, en geliefd bij, jong en oud. Als vleesgeworden merkgedachte heeft Ruben in de nieuwe campagne slechts aan een half woord genoeg om elke situatie binnen te vallen en om te toveren tot een feestje. Gewapend met zijn aanstekelijke enthousiasme en een rugzak vol Borrelnootjes. Of het nu de classics zijn of de nieuwste productinnovaties om coated verkopen te boosten, zoals Oven Baked Borrelnootjes die minder vet bevatten of pittige Strong-nootjes; perfect bij bier! Tegen zo’n combinatie van positieve energie en de beste nootjes zeg je natuurlijk altijd: ‘Why nut?’

Media- en middelenstrategie

Om onze doelstelling in merkbekendheid te bereiken kozen we voor een massamediale aanpak. Op TV introduceerden we onze ambassadeur Ruben, ondersteund met versies voor awareness van onze NPD’s. In online video’s belichtten we unieke producteigenschappen van verschillende subsegmenten rondom specifieke momenten. Er werden bovendien korte video’s ingezet op social kanalen voor een beter bereik bij een jongere doelgroep. In een eigen, maar evengoed typische Ruben- en Duyvis-stijl. Op retail niveau is gefocust op de nieuwe Oven Baked en Strong innovaties met tactische (D)OOH en instore activaties. De pittige Strong nootjes, perfect met bier, waren logischerwijs ook op de shopfloor te vinden naast bierpromo’s.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken