Duvel Art Glas

Duvel Art Glas

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
DUVEL MOORTGAT / DUVEL
Bureau
Storyboard
Jaar
2020
Paginanummer
370

Doelstelling

Creëer verjonging middels een spraakmakende campagne met het Duvel art glas.

Doelgroep

Speciaalbier drinkende millennials die Duvel wel kennen maar niet overwegen of kopen.

Merkomschrijving

Duvel is een blond bier dat met passie en hemels geduld wordt gebrouwen. De brouwerij heeft altijd al bijzondere interesse in hedendaagse kunst. Sinds 2007 wordt het iconische Duvel glas in een gelimiteerde oplage vormgegeven door hedendaagse kunstenaars.

Concept

Een samenwerking met Morrison Schiffmacher, een jonge vrouwelijke tattoo artieste dat Duvel in jong daglicht zet en het design voor het glas ontwerpt.
We brengen het verhaal tot leven met video's en creëren reuring bij de doelgroep door win-acties van tattoos met het design. We vereeuwigen het design levensgroot in 't NDSM-café en onthullen het daar tijdens de perslancering. We organiseren een event voor de doelgroep waar Morrison gesigneerde glazen weggeeft.

Media- en middelenstrategie

Getargete social media video's vanuit Duvel en Morrison. Publiciteit in lifestyle media via de lancering. Het pick-up event op het rauwe NDSM-werf en acties met 70.000 art glazen in supermarkt, slijterij en horeca.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken