Duvel 6,66%

Duvel 6,66%

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
DUVEL MOORTGAT / DUVEL
Bureau
The Satisfaction
Jaar
2021
Paginanummer
239

Doelstelling

Bekendheid voor Duvel 6,66% en daarmee verjonging van een traditioneel speciaalbiermerk

Doelgroep

Speciaalbierdrinkend Nederland, tussen de 20-39 jaar

Merkomschrijving

Duvel is één van de bekendste Belgische speciaalbieren. Duvel staat voor Duvelse passie, hemels geduld, kwaliteit van het bier en genieten van het leven.

Concept

Verwijzend naar het duivelse alcoholpercentage van het bier vertellen we met “666-good reasons” dat er wel 666 goede redenen zijn om Duvel 6,66% te drinken. De redenen zijn herkenbaar voor de doelgroep of met een knipoog. De stijl van deze campagne is anders dan je van Belgische speciaalbieren gewend bent: geen brouwers in beeld, maar jonge levensgenieters.

Media- en middelenstrategie

Duvel 6.66% lanceerden we eerst selectief in vooraanstaande horeca waar de doelgroep graag gezien wordt en later in retail. We startten de campagne via 66 urbanites, die wij een box met het bier en het verrassende tafelboek met 666 redenen om een Duvel 6,66% te drinken, toestuurden. Een mix van product- en lifestyle uitingen met nummer 1 goede reden: “it’s new, it’s fresh, it’s Duvel 6,66%” kwam tot leven via abri en online.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken