Duurzaamheid

NUON / Lemon Scented Tea

Bekijk deze campagne op pagina 132 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
NUON
Titel
Nuon Groen uit Nederland
Bureau
Lemon Scented Tea
Account
Pascalle van der Kroef, Nicole Nouwens, Erwin van Rheenen, Orfee Goedkoop
Copy
Yasmin Visser, Susanne van Nierop
Art
Rogier Heijning, Tom de Hooge
Strateeg
Walter Kraus
Opdrachtgever
Friso Westenberg, Ella Hollander-Jalil, Helma Verstoep, Hester Koopmans, Jacqueline Bonn
Film/Productiemaatschappij
MINIbar
Editor
Vava Stojadinovic
Muziek
Vidjay Beerepoot
RTV-producer
Marnix Simonis
Fotografie
Jaap Vrenegoor, Natasja Noordervliet
Illustraties
Rolf van Slooten
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NUON
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lemon Scented Tea
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Sinds 2014 benaderen wij onze klanten met: "Energie is de mogelijkheid om iets te veranderen, wat mogen wij voor u veranderen?". Een van de suggesties van onze klanten was: "Meer duurzame energie". Met deze campagne lieten we onze klanten zien dat wij hebben geluisterd, en hebben we een realistische uitleg gegeven over duurzame energie. Zo willen wij onze ambitie onderstrepen om een leidende speler in Nederland te zijn op het gebied van duurzame energie.

Doelgroep

De primaire doelgroep bestond uit mensen die wel geïnteresseerd zijn in groene stroom, maar hier liever niet extra voor willen betalen. De secundaire doelgroep bestond uit bewuste duurzaamheidsconsumenten.

Strategie/Concept

Wanneer we door kinderogen naar de wereld kijken, verwonderen we ons over dingen waar we ons als volwassenen allang niet meer druk over maken. Zoals windmolens en waterkrachtcentrales, gerealiseerd om onze wereld gezond over te dragen aan de nieuwe generatie. Als Nuon beloven wij onze klanten meer groene energie. Door te blijven investeren in verrassende, innovatieve manieren van duurzaam energie-opwek.

Media- en middelenstrategie

Met een geïntegreerde campagne vertelden we openlijk over onze benadering van duurzaamheid. Met een tv-commercial en via een contentplatform waar we ons verhaal nog verder konden uitdiepen (www.nuon.nl/duurzaam). Daarnaast zetten we advertorials en redactionele artikelen in. Zo kreeg de doelgroep een eerlijk beeld over duurzame energie, en de afweging die Nuon daarbij moet maken. Met de Nuon Zonnetent, inclusief geïntegreerde zonnepanelen, verwonderden klanten zich over duurzame energie. Tot slot beantwoordden we de oproep van klanten met een concreet product: Nuon Groen uit Nederland. De merkvoorkeur voor Nuon steeg significant naar 21%. Vrijwel alle imago-scores ontwikkelden zich positief met een significante verbetering op 'heeft een positieve uitstraling' en 'ik voel me betrokken bij Nuon'. Nuon werd na de campagne overwogen door 34% van de mensen en kwam zo boven de competitie.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen