Duik in Den Haag

GEMEENTE DEN HAAG / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 265 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
GEMEENTE DEN HAAG
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story
Copy
Lynsey Schouten
Art
Boudewijn Pompe, Robbert Maruanaija, Wouter Vanhaeren
Strateeg
Caroline van Hoof, Rik Heijmen
Opdrachtgever
Klara Bosma, Jolijn Weisscher, Peter Stokman
Film/Productiemaatschappij
Caramel Pictures, Marcel van der Vlugt
Muziek
Audentity
In samenwerking met
Caramel Pictures, Marcel van der Vlugt, Audentity
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GEMEENTE DEN HAAG
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Ontwikkel een imagocampagne waarin Den Haag als stad aan zee op de kaart gezet wordt. Harde doelstelling: Bekendheid als Den Haag stad aan zee: van 32% naar >60%.

Doelgroep

Primair: Nederlanders van jong tot oud, hoogopgeleid met een relatief hoog bestedingspatroon. Secundair: hetzelfde profiel voor toeristen uit Duitsland, België en UK.

Strategie/Concept

Duik in Den Haag' is een poëtische onderwaterreis langs alles wat de stad aan zee te bieden heeft. In de tv-commercial zien we een stel letterlijk in een aantal Haagse attracties duiken. Ze verkennen onderwater het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage, om uiteindelijk bovenwater te komen bij de Scheveningse Pier. Tot slot wordt de kijker uitgenodigd om voor meer inspiratie naar denhaag.com te gaan.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestaat uit een tv-commercial, online pre-rolls en diverse andere online uitingen en is uitgerold in Nederland, Duitsland, België en de UK.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen