DuckMomentjes

DuckMomentjes

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
DONALD DUCK WEEKBLAD
Bureau
Make Some NOISE Group
Jaar
2017
Paginanummer
393

Doelstelling

Top of mind blijven als merk en als 'love brand' gezien worden door kinderen, ouders én grootouders. Daarmee in een dalende tijdschriftenmarkt omzet verhogen en oplage stabiliseren door steeds relevant te zijn.

Doelgroep

Drie generaties, waarbij de kern wordt gevormd door jongens en meisjes van 7 t/m 12 jaar.

Merkomschrijving

Het weekblad is uitgegroeid tot een 360-gradenmerk. Het merk omvat naast het weekblad en de pockets, een sterke social media strategie, een online typecursus, een 3D-gamewereld, een online platform en de Duckstadshop.

Concept

In de 'DuckMomentjes'-campagne is de leesbeleving én de lezer centraal gesteld. Lezers konden hun eigen DuckMomentje inzenden om uiteindelijk een unieke plek op de jubileumcover te bemachtigen. De campagne werd gevoerd ter ere van 65 jaar Donald Duck weekblad.

Media- en middelenstrategie

De campagne is compleet 360-graden en kwam tot uiting in print, online, social en in een grote abonneewerfcampagne (OOH, DM, online, social en print). Deze insteek kwam uiteindelijk samen op de cover van de jubileumeditie en een overhandiging aan de leukste 'DuckMomentje'-inzendingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken