Dubsmash Stop Kindermishandeling!

STICHTING NO KIDDING STOP KINDERMISHANDELING! / Goud Activatie

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 323 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
STICHTING NO KIDDING STOP KINDERMISHANDELING!
Titel
Goed doel
Bureau
Goud Activatie
Account
Goud Activatie
Copy
Joost Hammann
Art
Diederik van Kollem
Strateeg
Joost Hammann, Diederik van Kollem
Opdrachtgever
Friso van der Wal, Inge Vaes
Editor
Daan van Hulten
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STICHTING NO KIDDING STOP KINDERMISHANDELING!
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Jaarlijks worden er in Nederland 350.000 kinderen mishandeld. Dat zijn er drie in elke klas. Gek genoeg hoor je hier nooit iemand over. Doel is om Nederland bewust te maken van kindermishandeling, want kinderen beginnen er niet zelf over.

Doelgroep

1) Volwassenen in de nabijheid van deze kinderen, 2) kinderen zelf.

Strategie/Concept

Met de 'Dubsmash'-app playback je de stem van iemand anders. Het was dé hype van 2014. Hierop werd ingehaakt met een filmpje van een verdrietig meisje, dat haar boze vader persifleert. Terwijl haar mond beweegt, horen we de scheldwoorden en dreigementen, waar ze dagelijks mee te maken krijgt.

Media- en middelenstrategie

Deze kinderen moeten worden gehoord. Nederland moet weten wat er speelt. Maar dan wel op een no budget-wijze, want de Stichting NO KIDDING Stop Kindermishandeling! krijgt geen subsidie. De Dubsmash-hype was dé manier om optimaal gebruik te maken van social media: impact; enorm gratis bereik; conversatie! Het filmpje was twee dagen lang Dubsmash nr. 1 en werd in 48 uur meer dan 500.000 keer bekeken.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen