DubbelFrisss Smaakbattle

FRIESLANDCAMPINA RIEDEL / Achtung!

award
Winnaar 2014

Bekijk deze campagne op pagina 264 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA RIEDEL
Titel
Fruitdrank
Bureau
Achtung!
Account
Lisette Morssink
Copy
Niels Straatsma, Pascal Rotteveel
Art
Roy van Dijk, Kevin Kikkert, Jort Schutte
Strateeg
Niels Straatsma, Pascal Rotteveel
Opdrachtgever
Amal Kamar, Berend Venema
In samenwerking met
Social 1nfluencers, Het PR Bureau, MEC Nederland
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FRIESLANDCAMPINA RIEDEL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung!
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Edgy imago boosten door het creëren van rumour around the brand met de intro van 2 nieuwe smaken DubbelFrisss Boys & Girls.

Doelgroep

Middelbare scholieren 12-16 jaar

Strategie/Concept

We organiseren de DubbelFrisss Smaakbattle tussen boys en girls om elkaar uit te dagen en te verleiden met een in co-creatie gecreëerd product. De 2 teams creëren hun eigen smaak, hun eigen verpakkingsdesign en ook hun eigen campagne. Het doel is om te zorgen dat de eigen variant de meeste stemmen krijgt, want de populairste blijft uiteindelijk in het schap.

Media- en middelenstrategie

We hebben gekozen voor een volledig digitale strategie om de tieners te bereiken. We maakten twee teams: #teamboys en #teamgirls. Bekende social influencers gingen voorop in de strijd. Deze Youtube vloggers riepen in spraakmakende battle video's de doelgroep op om te stemmen op hun favoriet en zelf ook mee te doen om zo te zorgen dat hun team wint. De content werd gedeeld via alle mogelijke sociale kanalen (Blogs, Twitter, Facebook, Instagram) waarmee we maximale buzz creëerden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen