DubbelFrisss Smaakbattle

DubbelFrisss Smaakbattle

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA RIEDEL
Bureau
Achtung!
Jaar
2014
Paginanummer
264

Winnaar 2014

Doelstelling

Edgy imago boosten door het creëren van rumour around the brand met de intro van 2 nieuwe smaken DubbelFrisss Boys & Girls.

Doelgroep

Middelbare scholieren 12-16 jaar

Concept

We organiseren de DubbelFrisss Smaakbattle tussen boys en girls om elkaar uit te dagen en te verleiden met een in co-creatie gecreëerd product. De 2 teams creëren hun eigen smaak, hun eigen verpakkingsdesign en ook hun eigen campagne. Het doel is om te zorgen dat de eigen variant de meeste stemmen krijgt, want de populairste blijft uiteindelijk in het schap.

Media- en middelenstrategie

We hebben gekozen voor een volledig digitale strategie om de tieners te bereiken. We maakten twee teams: #teamboys en #teamgirls. Bekende social influencers gingen voorop in de strijd. Deze Youtube vloggers riepen in spraakmakende battle video's de doelgroep op om te stemmen op hun favoriet en zelf ook mee te doen om zo te zorgen dat hun team wint. De content werd gedeeld via alle mogelijke sociale kanalen (Blogs, Twitter, Facebook, Instagram) waarmee we maximale buzz creëerden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken