Droom Oud & Nieuw

Droom Oud & Nieuw

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Staatsloterij
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2012
Paginanummer
471

Doelstelling

De Oudejaarstrekking van de Staatloterij nog aantrekkelijker maken door beleving toe te voegen.

Doelgroep

Alle volwassen Nederlanders (18+) die wel eens meedoen aan een loterij.

Concept

We gaan beleving toevoegen door de ervaring van winnen 'tastbaar' te maken. Vanuit de campagnegedachte: ticket to dream. Via Augmented Reality op het lot brengen we je droom tot leven. Download de app en scan je lot. Er ontstaat een spectaculaire 3d invulling van een droom. Die droom kun je customizen: kies je droombestemming, kies vervoer en ervaar een droomwereld waarin je aftelt naar 2013. Door een foto van de beleving te delen op social media maak je kans om met vrienden Oud&Nieuw te vieren op de droomlocatie. En je steekt meer mensen aan om een lot te kopen.

Media- en middelenstrategie

Een app maakt de beleving tastbaar en is onderscheidend in het umfeld gedomineerd door tv. Om aan te jagen is een eDM gestuurd naar girale spelers. Verspreiding onder de brede doelgroep verliep viraal. PR en branded content in RTL Boulevard gaven een extra boost.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken