Dries Roelvink ruilt z’n zonnebank voor zonnepanelen

Dries Roelvink ruilt z’n zonnebank voor zonnepanelen

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ENERGIEDIRECT.NL
Bureau
SuperHeroes Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
377

Doelstelling

Awareness creëren via earned media voor de zonnepanelen van energiedirect.nl

Doelgroep

Iedere huizenbezitter met een eigen dak (én een oude zonnebank ;))

Merkomschrijving

De wereld van energie verandert snel, energiedirect.nl maakt de energietransitie makkelijker en voordeliger door conventies in de markt aan te pakken. Slimmer, sneller, groener. Oftewel: Slim bezig!

Concept

Op Facebook daagden we de goedgebruinde Dries Roelvink publiekelijk uit een slechte gewoonte te stoppen en zijn zonnebank om te ruilen voor duurzame zonnepanelen. Dat liet hij zich geen twee keer zeggen; in no-time lagen de zonnepanelen op zijn dak. Het bewijs van lekker makkelijk. Op zijn beurt daagde Dries anderen uit om ook hun zonnebank in te leveren. Energiedirect.nl haalde vervolgens opnieuw bij een onbekende Nederlander een zonnebank op in ruil voor zonnepanelen.

Media- en middelenstrategie

Het publiek volgde de uitdaging en tegenprestatie via social en Dries' zijn dagelijkse Radio 1 column. Via een uitgekiende PR-aanpak werd de uitdaging opgepikt door tv- en dagbladmedia. Zowel showbizzpers als landelijke nieuwsmedia deden verslag van Dries, zijn zonnebank én de panelen van energiedirect.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken