Dries Roelvink ruilt z’n zonnebank voor zonnepanelen

ENERGIEDIRECT.NL / SuperHeroes Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 377 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ENERGIEDIRECT.NL
Bureau
SuperHeroes Amsterdam
Account
Sanne-Fleur Frencken
Copy
Niek Eijsbouts
Art
Ramin Bahari
Strateeg
Marieke Dekker
Opdrachtgever
Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok
Film/Productiemaatschappij
Next Post Amsterdam
Editor
Mitchell Wever
Muziek
Dries Roelvink
RTV-producer
Severien Jansen
Fotografie
Mitchell Wever
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ENERGIEDIRECT.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van SuperHeroes Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Awareness creëren via earned media voor de zonnepanelen van energiedirect.nl

Doelgroep

Iedere huizenbezitter met een eigen dak (én een oude zonnebank ;))

Strategie/Concept

Op Facebook daagden we de goedgebruinde Dries Roelvink publiekelijk uit een slechte gewoonte te stoppen en zijn zonnebank om te ruilen voor duurzame zonnepanelen. Dat liet hij zich geen twee keer zeggen; in no-time lagen de zonnepanelen op zijn dak. Het bewijs van lekker makkelijk. Op zijn beurt daagde Dries anderen uit om ook hun zonnebank in te leveren. Energiedirect.nl haalde vervolgens opnieuw bij een onbekende Nederlander een zonnebank op in ruil voor zonnepanelen.

Media- en middelenstrategie

Het publiek volgde de uitdaging en tegenprestatie via social en Dries' zijn dagelijkse Radio 1 column. Via een uitgekiende PR-aanpak werd de uitdaging opgepikt door tv- en dagbladmedia. Zowel showbizzpers als landelijke nieuwsmedia deden verslag van Dries, zijn zonnebank én de panelen van energiedirect.nl.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen