Drie Dwaze Dagen 2015 / Get Ready

DE BIJENKORF / Xsaga

Bekijk deze campagne op pagina 353 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DE BIJENKORF
Titel
Warenhuis
Bureau
Xsaga
Account
Pieter Claassen
Strateeg
Patrick Roubroeks
Opdrachtgever
Robert Bohemen, Karin Vriese, Bianca Koot
Film/Productiemaatschappij
Isaacs & Brenninkmeijer
Editor
Fiona Fuchs
Muziek
Michael Blainey & Pete Blyth
RTV-producer
Chantal Gulpers
Fotografie
Bas Losekoot
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE BIJENKORF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Xsaga
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Het ontwikkelen van een spraakmakende campagne die voor awareness en traffic naar de Drie Dwaze Dagen zorgt.

Doelgroep

De campagne richt zich op iedereen die op zoek is naar een goede deal en dat is een bredere doelgroep dan 'de wereldburgers' waarop de Bijenkorf zich normaliter richt.

Strategie/Concept

De Drie Dwaze Dagen, inmiddels iconisch in de retailwereld, staan al jaren garant voor een spraakmakende winkelervaring. En échte liefhebbers weten als geen ander dat een goede voorbereiding het halve werk is. Zo ook Absolutely Fabulous' Edina (Jennifer Saunders), dit jaar de hoofdpersoon van de campagne. Ze stort zich met verve - en uiteraard op geheel eigen sportieve wijze - op de voorbereiding van het fenomeen dat de Bijenkorf voor de laatste keer drie dagen lang in haar greep zal houden.

Media- en middelenstrategie

Het is Nederland niet ontgaan dat de Drie Dwaze Dagen eraan kwamen: een combinatie van een commercial op TV en YouTube, online boekjes, opvallende bannering, winacties op social media en PR zorgde voor enorme zichtbaarheid.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen